jag har väntat så länge på just denna dag, o de är skönt att den äntligen kommer!

hej igen, var inte så längesen jag skrev, men skrev inte allt då för de va annat på G då:), så ni får stå ut med ett till eller skita i att läsa;) haha
Men jag råder er till att läsa;)

Nu tänkte jag bara berätta lite om vad som hänt under denna vecka oså!
det är ju trots allt redan torsdag och har hänt ganska mycket skillnader under dessa dagar!:)

Måndag o tisdags var jag kvar i örebro, o jag hade siktit inställt på karlskoga! jag ville verkligen tillbaka, tillbaka till det sociala, tillbaka till julia, tillbaka o göra den där sista träningen med anna, tillbaka till personalen, tillbaka till det mesta som sagt! Jag trivdes verkligen inte där, jag säger inte att de var dåliga, men det gav mig inte det jag behövde,, men men, nu har jag provat det och inget jag kommer älta :)
Jag ska vara glad över att jag kom tillbaka till karlskoga o han med en sista träning med anna,,underbart, för hennes kunnighet är otrolig:)

Det bästa som hände i örebro var tisdagen då jag fick reda på att jag skulle få åka tillbaka:D haha jag var helt glad, o ringde till var o varannan person för att berätta:P haha
tränade lite, åt, ringde, var glad,gick promenad, fika med britt inger,, ja det var så min tisdag såg ut:D

Onsdag o äntligen flytt dag! gah jag blir glad bara jag tänker på hur glad jag kände mig just då:D haha helt sjukt hur så lite kan glädja en människa egentligen:)
Vid 20 i 11 gick taaxin, o jag åt min frukost, packade mina grejer, o sen åkte jag:) ååååh!
När jag kom in genom dörrarna på lasarettet var det skönt,, tro det eller ej,, folk förstår väll inte hur man kan bli glad över att komma till ett lasarett lixom,, men när man trivs så gör det mycket!
Aja iaf, så fick jag ett rum, sen åt jag lite mat, o då var angela där o hoon bara nejmen josefine, hur är det, hur var det i örebro oså fick jag en kram:) ååh, sånt värmer!
efter maten var jag tvungen att vandra runt lite o märka ut mia revir igen;) hahahah nerrå, men gick bort till rehab avdelningen för att hälsa på lotta o de där,, de vart oxå jätte glada:) o alla är jätteglada för att de går så bra med benet trots allt:) så kul!

Precis när jag gick från lotta så kom anna ut ur ett rum:D åååh,, jag blev helt lycklig, alltså, ni förstår nog inte , men det förtoende hon har fått av mig när man har såhär ont o någon ska säga hur man ska träna oså är fantastiskt!
Svårt att förstå ,men vissa kanske gört:) iaf var det jätte kul att se henne igen,,
Vi pratade en stund, sen så frågade hon om jag ville med ut o gå för hon skulle ut med en annan patient så jag fick följa med om jag ville:) O vad svarar jag tror ni? ja inte nej iaf:P haha
Så vi gick bortåt avdelningen=) hon gick o kolla fall den andra var klar, men sen kom hon tillbaka o sa att vi skulle köra lite i hallen innan vi gick ut för han var inte färdig oså ,, så vi gick in o börja med fotboll (!) vilket var så jävla underbart!
sen köre vi lite hoppelihopp o skridskohopp, o joggande o lite sånt:)
Sen var den andra patienten färdig, så då gick vi ut o gick runt lasarettet, o jag fick tillåtelse av  fröken att jogga lite:) det gick skapligt, men fyfan vad det drar från ryggen ända upp till nacken,,
men det gick bra, men sen gjorde det för ont för att fortsätta så jag gick igen, vi gick o prata lite, var faktiskt riktit skönt ute i värmen:)
Sen var vi tillbaka inne på avdelningen igen, o då mötte vi linnea (den sjukgymnast som tar över mig nu efter anna, hon är också jättesnäll  o duktig, men ja:) )
Då bestämmde vi att vi skulle bort till en större sal lite senare=)
så jag gick o drack lite kaffe o försökte slappna av mellan träningarna, det är ju lixom inte min starka sida!:P

Sen kom hon o hämtade mig, vi gick bort till salen, o började med att spela fotboll med konor o mål:) underbart, sen körde vi lite väggspel, oxå sjukt roligt:) fyfan vad jag saknart på riktit!
Men bara att kämpa vidare:) Efter fotbollen gick vi till motions cykeln,, det gick bra,, cyklade i en kvart, med olika motstånd oså:) vart riktigt jobbigt tillslut,:) skön känsla måste jag säga!
När jag kom tillbaka på avdelningen undra folk vad jag hade gjort för jag såg så svett ut, som tur va hade jag bytt tröja iaf;) haha,,!  Tack linnea:)

På kvällen var jag så sjukt trött, men jag kände att det var dumt att somna då, för då hade jag haft jätte svåårt att somna på kvällen sen tror jag! så jag gick runt lite var stans o kollade på fotboll, gick ut o tog frisk luft,, ja jag gjorde lite allt möjligt för att hålla mig vaken:) kanske var dummt, kanske borde lagt mig när kroppen sa ifrån,men men nu gjorde jag inte de:P
Vid halv 10 kom de, jävla skitkramp,, men men, bara att bita ihop o komma igen:)
Fick stesolid då med, så eftersom jag redan var trött när jag fick kramperna kan ni ju gissa om jag somna när jag fick stesolid igen:P så då somna jag o sov heeela natten:)

Nu kommer jag till idag, o vad har hänt dårå?
jo en hel del faktiskt:),, duschade lite o grejs imorse, skönt att duscha bort svetten som blir när man krampar sådär!=) Efter det så gick jag runt lite på lasarettet o filosoferade lite:) vid 10 kom anna o sa att vi skulle köra ett träningspass på förmiddagen o linnea o jag på eftermiddagen,,, trist att göra sista träningen med henne, men jag är glad över hjälpen jag fått o att jag äntligen fick den där sista träningen med henne! ( oj vad jag tjatar om just den där sista träningen, men för mig var den faktiskt viktig),, så vi cyklade först i cirkus 10 min, sen körde vi lite övningar på en balans platta, det gick bra mot vad det hade gjort för typ 2 veckor sen eller något:P  haha
Sen körde vi lite med bollen o mage o rygg övningar:)

Jag förstår inte att jag ska ha så svårt att säga hej då till folk oså,, det är ju det värsta som finns! trots att jag vet att vi kommer ses igen oså, sp är det iaf jobbigt, förtroende är det största man kan ge en annan människa fan,, men det är också jävligt jobbigt när man lixom ska bryta de:( men men,,
Tack för tiden iaf anna, jätte kul att ha en sån duktig sjukgymnast o trevlig o helt enkelt duktig på att peppa folk:) samtidigt duktig på att kunna lugna en sån som mig;)haha
Men jag kommer sakna dig,men det vet du nog redan:)

Vid 3 pratade jag lite med julia=) skönt! hon är allt bra bra den människan!

Sen blev det träning med linnea igen, vi körde lite mag o rygg träning, med boll o på brits:) blev inte så länge pga av att det blev lite sent, men det gick bra, o nu är jag trött igen, så ska försöka skriva klart o lägga mig o vila en stund innan de blir kvällskaffe:)

Herrå, imorn blirre sirbo som gäller:) underbart!

Du finns inom mig, ja du finns inom mig, från denna stund nu och för evig tid,
Du finns inom mig, mitt hjärtas hemlighet, du finns här inom mig, alltid



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0