You should know that every day I will help you find your way!

God förmiddag =)

Måste bara säga att jag har blivit en fruktansvärd bloggare,, skriver här hela tiden känns de som:D
men men, ingen som dött av de, o de som inte vill läsa, behöver ju inte heller. och det är faktiskt både roligt o skönt o skriva av sig lite,,, och då menar jag bra saker, inte bara dåliga saker,, utan alla bra säker som händer är roligt att dela med andra:)
Det anser iaf jag=)
Människan är en sån speciell och farsinerande varelse faktiskt!
Att en liten liten pytte grej egentligen kan få en så glad, ett sms som verkligen betyder kan ju förändra en hel dag,! Man  blir så glad i hela kroppen, o man bara ler o ler när och man kan läsa det tusen gånger om!
Att få en täckning av ett barn värmer också juh,, fick en av tyra nu när jag låg här, egentligen inget speciellt, men tanken, tanken är den som räknas, jag vart så glad, det stod "josse är bäst" och sånt där! det värmer, det gör det!
Eller när någon man inte pratat med på länge hör av sig, eller kommer,, då bilr det oxå en helt underbar känsla!

Men det är väll det att man känner sig betydelse full då, alla människor behöver synas o respekteras. och tas hand om med omtanke!
Och då menar jag faktiskt ALLA! Visst är alla inte värda allt gott, vissa har gjort sjukt mycket dumma saker, vissa är idiotiska, men alla är fortfarande människor och behöver bli hörda o sedda och RESPEKTERAS för den människa de i grunden är,! För jag tror ingen föds ond, utan det är något man utvecklas till,, eller missförstå mig rätt,, ond och ond, men ni fattar!
Det kanske är en sån sak som är grunden till att folk hamnar i trubbel, inte vet jag men det är bara en tanke jag har,
Att när de tex var små så fick de inte bli sedda på det sättet de behövde,,, de kanske bara blev sedda när de gjorde något fel, det var då de fick den bra uppmärksamheten= blev sedda och hörda!

Nu menar jag absolut inte att det är såhär för alla, men jag det är bara en liten tanke jag har, eftersom jag vet vad viktigt det är för människan att bli uppskattad för den man är och för det man gör, och sen ska det sättas gränser när man gör fel, för det gör alla!
Men man MÅSTE även bli sedd för det bra man gör, för det man ger andra, inte bara presenter o saker nu alltså, utan även det psykiska, jag tror att det är otroligt viktigt,,
Iaf är det så min hjärna tänker, sen förstår jag om andra har andra åsikter och så,=) och det respekterar jag, för alla är människor och förtjänar respekt,,,
Och det spelar faktiskt ingen roll om man är Kung, vanlig svensson, alkoholist, uteliggare, ja ni fattar, alla förtjänar respekt,,oj vad jag tjatar om respekt:P
Vissa har hamnat fel från början och behöver hjälp tillbaka,, men vissa tar inte den hjälpen, och då blir de svårare
men då är det upp till de att ta tag i allt och börja agera!

Grejen är den att alkoholismen är en sjukdom,, det är inget man väljer, man väljer inte cancer, man väljer inte hjärtproblem,man väljer inte reumatiska sjukdommar, nej man väljer inget sådant,,,
Men inte någon börjar dricka för att de VILL bli alkoholister, utan de har ett sämre alkoholsinne och klarar inte av det,,
Och då ska man skita i det giftet!
Rökare har sämre ork att stå emot suget, och har då lättare att få cancer,,, men jag klandrar fortfarande inte de som röker!
ser ni sammanhanget?
Men alkoholism och rökning och sånt har en sak gemensamt, sånt kan man ändra på,, om man har lite jävlar annamma i sig så går det att slippa skiten,,
tillskillnad om man får en annan sjukdom, då kan det ju vara svårare att bara ta bort den!

BÖRJAR DU DRICKA FÖR ATT BLI ALKOHOLIST?
-nej,det gör ingen!

Ärligt talat vet jag inte varför jag skrev det här:P haha,, men det kändes väll bara bra helt enkelt=)

Aja nu ska jag gå ut mot matsalen o försöka få i mig lite man om de ä något gotteligott:)
ha de bra folket så hörs vi.!
OCH HEJA HEJA HEJA TJEJER!
rävåsen-åtorp 16.00 kilsta IP:)





You have allways been my brightest star
My guiding light I know you are there when I need you the most
I know you as I know myself even if we fight and yell
I love you, you know that we are sisters in arms



Kommentarer
Postat av: Nina

jag tycker att det är bra att du bloggar ofta :) det är skönt att läsa att det går framåt för dig och massor :) , jag håller totalt med dig i texten om respekt&alkohlister och så :), hoppas du har det bra :) hörde btw att tjejera vann :D sköönt! :) <333

2009-06-06 @ 20:08:09
URL: http://niinakarlsson.blogg.se/
Postat av: Evalena

Måste bara få säga "så ung och så klok " härligt att läsa dina funderingar och ja det är bra och skönt att få skriva av sig så fortsätt med det tycker jag man mår nog bättre som människa om man får ut allt som rör sig i huvet ibland det tror jag i alla fall..kramar till dig min lilla söttis med kloka orden..

2009-06-06 @ 20:32:01
URL: http://elkarlsson.blogg.se/
Postat av: mamma

tänker på dig <3 kloka ord du e bäst!!!

2009-06-06 @ 20:37:11
Postat av: syster

du är jävligt stark josse..

tänker på dig

2009-06-22 @ 01:13:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0