Vad andra än gör eller säger är det min plikt att vara god.

hejsan hoppas fillioppsan vad sent det har hunnit bleve:P
men har ju inte direkt något jag behöver oroa mig för att inte hinna med imorn så det är ju rätt lugnt trots allt:P haha
och tiden rinner iväg när man pratar i över en timma i telefon^^

jani, idag har varit en tung dag på något sätt,har varit allmänt trött o haft ont i huvudet o inte riktit varit på humör,, men men,imorgon är en annan dag, o den blir bättre,:) det vet jag!
Vad har förövrigt hänt med ryggen då om vi skippar snacket om mitt humör,, jo då, tycker faktiskt inte att benet viker sig lika kraftigt längre, så det är ju ändå skönt måste jag säga!:) ett litet framsteg är ju ändå ett steg åt rätt håll!
Annars har det faktiskt inte hänt så mycket eftersom det har varit en röd dag och inga sjukgymnaster jobbar oså, så jag har varit en sovmal,bokmal,o telefonmal idag:P haha skönt det med ibland!

Måste bara berätta om en annan ganska konstig men faktiskt ganska skrattretande sak som hände idag,,, haha
En psykiatiker kom inflygandes o bara frågade hux flux om jag mådde psykiskt dåligt o om jag behövde antideppresiva läkemedel,, jag bara...."eeeh,nej jag mår helt bra i skallen, det är absolut inga problem med den utan det är ju såkklart ryggen jag har ont i,,, o sen är det klart att man har vissa dagar som är jobbigare än andra, men vafan de har väll alla liksom"
Då så svarade hon med att de faktiskt hade antidepressivt som tog bort smärta oxå,,
Då vart jag näst intill irriterad på vafan som hände o sa att jag mådde helt bra o behövde absolut inga onödiga läkemedel och att jag hade personer runt omkring mig som är bättre än jävla droger!
Då så avslutade hon i princip samtalet att hon tyckte att jag verkade klar i huvudet o inte verkade ha några problem alls,,,
Jag var i totalt chocktillstånd efter hon gått, haha:P vem fan går in till en person o frågor hux flux om den behöver antidepressivt för att man har legat på lasarettet ett tag? snälla nån liksom,, o jag, varför skulle jag behöva det?
haha  ja ni,, det var bara det jag ville säga, för det var faktiskt lite kul såhär i efterhand hur idiotiskt det egentligen var:P

Nu i kväll har jag tänkt på hur mycket man verkligen uppskattar sina syskon,, de man kan hata så mycket en stund, samtidigt som man älskar dem mest av allt i hela världen,...
Det är även underligt att man kan ha sån oliika relation till syskonen beroende på vilken åldersskillnad det är på  dem...

Sandra, jag vet att vi är osams ofta, jag vet att du tycker att jag är alldeles för mammig o vill hålla koll på dig,, men du ska veta en sak, jag gör det inte för att vara elak, jag gör det för jag är rädd om dig, så fruktansvärt rädd om dig är jag faktiskt,
Vill inte absolut aldrig förlora dig! det skulle lämna ett sånt hål i mitt hjärta så det är sjukt!
Jag kommer aldrig glömma dagen på pizzan, det kändes inte som om vi var syskon just då, det kändes mer som om vi var kompisar o kunde prata om de mesta,,,
jag glömmer aldrig när du gav mig det förtroendet när du ringde till mig, det gjorde mig stolt,, så fruktansvärt stolt,,..
Jag kände sån glädje att du anförtodde dig åt mig så det vet du inte!
Jag älskar dig syster<3

Tyra. du din älskade lilla skitunge som kom när jag var 10 år, en liten söt unge var du som skrek ofta o tog kål på mamma:P men det har du efter syrdin,, haha..
Du och jag, ja vi har något alldeles speciellt,,, när  du var liten så hade jag dog fruktansvärt nära hjärtat!
När du skrek ville jag bara gå att bära på dig, fast alla vuxna sa att jag skulle vara rädd om min rygg!
Den där dagen på Ica maxi skrämde vettet ur mig, när du skrek så att du inte fick luft och allt folk som stod i kö baraförsvann som om de blev uppflugna i luften,,, efter den dagen var jag rädd att det skulle hända igen,
Vi bråkar, visst gör vi det, men oftast är det väll för att du tycker att jag är en tjatig tant:P men det kan jag leva med, jag vill ju ändå så bara väl o du kommer säkert tacka mig en vacker dag:P
Jag älskar dig syster<3

Anton,kära lilla Anton, får nästan dåligt samvete när det kommer upp för mig att vi ses så sällan,, det är inte din uppgift att göra så att vi ska kunna ses oså, det är ju faktiskt jag som är det rörlige o kan flytta på mig utan mamma eller pappa hängandes i arslet på mig:P
Jag kommer alltid minnas den där dagen då jag hämta dig från fritids och du var så stolt, du berättade för alla att just JAG var din stora syster, och det värmde , ja det värmde faktiskt något så otroligt mycket!..
Vi gick från strömtorp ner till samhället o du berättade överallt ni hade varit med dagis, du satt på mina axlar för det vart jobbigt föör dina korta ben, sen fika vi på märtas o du lekte lite med sakerna o var så glad över traktorn du fick av mig:)
Jag älskar dig broder<3

Sen måste jag faktiskt bara få lägga till mina "bröder" i sirbo,,, Marcus & Mikael ..vi har tillsammans utveckalt den relation som faktiskt syskon kan ha till varan, och det är enligt mig helt otroligt, ni är otroliga.
Ni betyder faktiskt otroligt mycket för mig, ni kan komma med kommentarer som värmer i hela kroppen, ni får mig att skratta jämt när jag är i sirbo,,, vi har så kul tillsammans och det är nog just därför vi har kunnat fått den relationen vi faktiskt har fått:)
Alla kortspel vi spelat när vi inte haft något att göra, marcus o mina hockeymatcher är något jag inte glömmer inte heller våran matlagnigs serie som är i full gång och när vi hållde i vattten i mjölkpaketet:P!
När jag tog med mig mikeal o hämta granbarr var oxå en grej jag inte glömmer i första taget,, Vi klättrade upp o ner på de fällda granarna o skrattade åt varandra och hade jätte kul,, sen satt vi o drack oboy tills vi fick inse att vi fick ringa efter skjuts för vi skulle aldrig klara av att gå med säcken ner till åtorp:P
Sälen resan är oxå den en oförglömlig resa, o måste tacka ingela o jörgen oxå över att jag fick följa med,!:)
Puckelpisten dag 2 var nog det roligaste på hela tiden vi åkte i backarna,, har nog aldrig skrattat så mycket åt båda mig själv och åt allting när jag åkt skidor! Jag ramlade, marcus ramlade, mikael ramlade och vi bara skrattade konstant :)
jag älskar er bröder<3
 

Och sen har vi såklart Fanny,min älskade vän som blev min plast syster när vi var 9 år,,:)
oj oj oj ,, kommer aldrig glömma första gången vi sågs, det var i bad huset, din mamma o min pappa hälsade på varan då o jag kommer ihåg att du åkte på rutcherkanan på mage och fick jätte oont,, ihi,, stackare!
Men första gången jag verkligen prata med dejj glömmer jag heller aldrig, det var den där gången när jag sa karialianen på eran lägenhets dörr:P haha,, vi skulle och åka o bada även dennna gång!:)
Bilresan dit var det som var det mest minnesvärda,, för att få igång ngt snack, då började vi prata om hur man tyckte att ens hår såg ut o att vi prata om luggen o allt var det var:D
Oj så vi bråka många dagar efter den dagen oxå:P
Men vi var väll  9 och i en ganska känslig ålder eller ngt:P vi har väll mognat o blivit riktit bra vännen:)
Jag älskar dig "syster"<3
Btw så har jag tyvärr ingen bild på fanny på den här datorn:(

OJ herregud vad långt inlägg det blev, grattis till er som orkat läsa ända hit :P men hade bara lust att skriva av mig lite goda ord:) kan vara kul att läsa faktiskt:)

Nu har klockan runnit iväg alldeles för mycket och kvällsmedicinen anländer alldeles strax:P
Och vet ni? just nu känner jag mig faktiskt riktit glad ,, :D kanske ska ta ett glädjevarv runt lasarettet;)
nej nu MÅSTE jag sova
godnatt!

A sister is both your mirror - and your opposite.


Kommentarer
Postat av: Evalena

Jag har en historia till dig som du kan ha lite roligt åt när du inte har något att göra , hoppas du inte har hört den .

Familjen åt frukost en söndag. Mamman o pappan tittade på varandra me heta blickar. Mamman sköt iväg gröten o sprang upp,pappan slaffsade i sig gröten fort o sa sen att han skulle titta till mamma o att pojkarna skulle stanna vid matbordet o äta upp gröten!!! Äldsta pojken skickar iväg minsta för att se vad som pågår . Minsta kom tillbaka, skräckslagen o kastade i sig gröten ! Äldsta säger Vad hände ? Minsta svarade Den som inte äter upp gröten blir rövknullad av pappa!!!!

Ha Ha Ha plus asgarv...Kram på dig

2009-05-22 @ 07:25:16
URL: http://elkarlsson.blogg.se/
Postat av: Evalena

Hoppas du fick dig ett litet skratt , nu till lite allvarligare .

Det verkar som psykologen klumpade till det väldigt hon har faktiskt kunnat förklara VARFÖR rygg pasienter oftast får sådan medicin , det är så att det är väldigt vanlig medc. till ryggvärk för dessa avtrubbar smärt reflexen till hjärnan så igentligen har det inte så mycket att göra med att ta bort ångest eller liknande (visst det gör det för sådana som har problem ), men nu verkade det som att hon klumpade till det väldigt och det är synd att det blev så , man tycker att de ska kunna vara mer och vara proffsiga på ett sådant ställe som lassarettet.

Men men det är väl så det är . Men jag kännde att du borde få reda på varför man igentligen sätter in en sådan medc. Kramar i massor från oss (i sirbo lite längre bort ) ha ha

2009-05-22 @ 07:34:35
URL: http://elkarlsson.blogg.se/
Postat av: Evalena

Tack så mycket , ja det finns så mycket taktlösa människor så det är inte sant ,ibland undrar man i vilken värd de lever i .

2009-05-22 @ 11:46:10
URL: http://elkarlsson.blogg.se/
Postat av: Nina

Skönt att höra arr ryggen är påväg att bli bättre :D , och den där psykiatikern verkar nog behöva lite medicin den själv xD, btw så läste jag hela (a), och jag saknar dig massor ska du veta! :( <33

2009-05-22 @ 21:23:06
URL: http://niinakarlsson.blogg.se/
Postat av: svar till nina

HaHa ja faktiskt, eller så åt hon kanske redan de:P haha nej då,,härligt nina, inte dåligt gjort:P, saknar dig med min vän<3

2009-05-22 @ 23:02:56
URL: http://jossebula.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0