Även den längsta resan börjar med ett litet steg.

jajjamen,, nu är vi hemma från gbg!=) har varit där i helgen med familjen jonsson!
Stackars ingela kunde tyvärr inte åka karuseller pga av att hennes knä började strula i torsdags:( eller,, inte bara strula,utan hon har riktit jäävla ont! så jag tycker det är otroligt strongt att åka o att va med inne på liseberg fast inte kunna åka nått:)!
Men vi hade det för övrigt riiiktit treevligt:)!
Vid cirkus halv 5 på fredagen hade vi packat in oss alla i bilen o så satte vi fart mot götet, fast vi var ju såklart tvugna att stanna efter vägen o dricka kaffe! annars hade det ju aldrig gått:P haha! om inte annat vet jag iaf 3 st som skulle ha fruktansvärt ont i huvudet:P haha,..
vi kom nog fram precis runt 8 tror jag:) så vi checka in och fick våra rum, och det skojjiga med det var att ingela o jag som skulle dela rum fick ett handikapps anpassat rum, så det var ju nästan lite komiiskt eftersom ingela fick gå med kryckor! hihi,, så vi fick oss allt ett gott skratt om man säger så:) sen slog vi på teven en sekund innan vi gick ut o åt:)
VI hamnade på en resturang o alla åt plankstek utom josefine för hon fick lida pin,,, haha nej jag skja bara, men kom inte på nått roligt som rimma: men alla åt iaf plankstek men jag valde lax:) det var kanoners gott:)
Sen kom vi hem till vårt kära handikappsrum o vi gick o la oss, slog på teven o kika lite på dirty dancing!
men ett tu tre så hade jag en tjej i 39 års ålderns som hade somnat, så då tänkte jag, nej det där såg väldigt skönt ut, så vet ni? jag härmade min idol;)
Så då vare GODNATT:)
 

"Vi lever en sekund i taget, och den sekunden är just nu"

På lördagen var det liseberg som stod på schemat för hela slanten,, men först vare hotellfrukost som gällde eftersom den bara var öppen mellan 7 o halv 8:)  HAHA nej då, det var jag som hörde fel på fredagen när vi checkade in, hon sa visst mellan 7 o halv 11, så när jag berätta vad jag tyckte hon sa fick sig iaf ingela ett gott skratt;)
Skiit gott såklart, men jag kan inte rå för att jag tycker att köttbullar, korv, pannkakoe o sånna saker blir för mkt på morgonen, det är ju som värsta middan juh;) haha nej då, det kanske var lite överdrivet, men jag tycker iaf det blir för mkt åt lillla magen:P men tur vi ä olika!
När vi var klara med frukosten så gick vi uppp till rummen o fixa iordning oss det sista innan en dag på liseberg:)
O jag tog tag i att platta mitt hår idag,men var faktiskt skeptisk först eftersom jag ändå skulle bli ruffsig efter alla karuseller, men vad tusan, är ju rakt ett tag iaf;) o vet ni? det höll sig faktiskt mer än vad jag trodde det skulle göra:)
Dagen blev kanoners full med åk attraktioner: balder, kanonen, spinrock,colorado,flumride, höjdskräcken (som nästan är min favourite alltså) m.m ,,, vi skojjade o hade det allmänt trevlig, o så umgicks vi ju såklart med ingelutt som som sagt fick hålla sig på marken kraken!
Lite senare sen fick jag lite ondare i min rygg, så jag o ingela tog avsked av liseberg runt 9 tror jag kllockan var medans de andra stannade tills det stängde:) men det var mycket skönt att komma hem till hotellrummet o sträcka ut sin arma kropp:P haha !
Det var freaky friday på teven, så kollade lite på den men sen somnade jag men sen vakna jag till av att ingela fråga fall vi skulle stänga av teven för hon hade nämligen oxå somnat:)
så då vare tack o godnatt:)
häärlig dag!:)
Men kan oxå säga att det blev mycket lite kort tagna inne på liseberg:P bara så ni vet:)
 

Söndag morgon, klockan är halv 5 då ingela vaknar till liv även josefine vaknar:P pigga som bara den, inte trötta för 5 öre, så de lägger sig till ro o pratar lite om allt o ingenting o om fötter som man kan kapa av o lite sånt:P hahaha! sen sa vi att " vi kommer nog inte somna om igen känns de som " haha jorru, tjena berit, men klockan gick o vid cirkus 6 somnade vi båda igen o vaknade runt 20 i 8:) o då hade även lilla jag hunnit prata i sömnen:P
sen vart de dusch o frukost, o vet ni? jag åt en pannkaka:P de ni!
Sen gick vi upp på rummet o tog med oss en kopp kaffe o kika lite på teven, o jag platta håret:)
Sen vare utcheckning som gällde, så bara att packa iho oic o packet o ta med sig det ut i bilen=) sen satte vi fart mot åtorp!
Stannade till i mariestad för att fika där vid hamnen:) Jättemysigt var det verkligen! o Goood räkrulle åt vi oxå:) eller ja, jag ingela o jörgen iaf:) marcus =våfflor Mikael= hamburgertallrik:)
vi satt där sen skulle jörgen hoppa in på maxo för att handla då jag börja blöda näsis blodis!
Uschibuschi! det höll på ett bra tag faktiskt! så fick lägga mig över pojkarna med bena ett tag så jag skulle få huvuden bakåt ordentligt:)
Sen stannade vi på kaffe hos jörgens mamma o pappa!:) så mysiga verkligen!

Nu är vi hemma men tänk vad fort en helg verkligen går!:o uschibuschi!




 Må ut i din levnads soppa, lyckans klimoar alltid hoppa!


natti

Kommentarer
Postat av: Evalena

Härligt att ni hade det så bra och du får hälsa till Ingela och hoppas det ger sig med knät..kram på dig

2009-09-21 @ 11:18:49
URL: http://elkarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0