Varför står bergen här? Jo, för att människan skall sträva mot ett mål långt högre än hon själv. Vad har vi annars himlen till?

Imorn äre planerad avfärd mot göteborg och jag har hunnit blivit friisker:) sköönt!
Hoppas det andra löser sig med, men det får vi hoppas o tro:) o gör det inte det, ja då fins liseberg kvar till nästa år någon gång:) hela världen kommer ju lixom inte gå under för det=) allting löser sig,sen om det inte alltid blir som planerat är en annan sak, men löser sig, det gör det alltid:)

jani,, jag kan bara säga,, ååh vilken konstig dag!

Ibland har jag tänkt på en sak,, vad är ett optimaliskt liv egentligen?
har man mkt pengar o lite kärlek o trygghet, nej då är man minsann inte lycklig,, för man kan inte köpa känslor av pengar, vilket jag tycker är sant! inte en enda människa på denna jord går att köpa med pengar, alla har mer värde än pengar!
Har man lite pengar man 567890 tusen personer runt omkring sig, nej då klagas det på att man är så fattig! o visst, pengar har en stooor jävla betydelse i dagens samhälle, jag vet det så tro inte jag är helt känslokall nu, men vad jag menar är mer det att då kanske man får prioritera? sen,, kanske inte alla kan det pga av att de inte kan prioritera bort viktiga saker, o visst det är en annan sak. men det man kanske får tänka på att prioritera bort då är ju onödika saker kanske,, lixom skräp man egentligen inte behöver,, för håller man på att köpa massa saker hit o dit o vart som helt o så ska man heller inte klaga!

Man kan va rik på 2 sätt,, ett pengamässigt, o ett känslomässigt,,
det optimala för mig (alla har olika syn på såna här frågor) är nog att man har en lagom blandning av alltihopa,, inte ngt i överflöd, för jag tror det är då det går åt skogen,, man börjar då prioritera helt fel saker,, man får inte glömma tänka på sig själv när det gäller känslomässig rikhet.
Men man får ju heller inte glömma andra bara för att man är stenrik.. för då står man där sen, med sina pengar , men mer då? joo, inte vidare värst mkt,,

Men trots allt, hur man än lever, hur mkt man än sover, hur mycket man än sliter, hur jobbigt man än har det, hur glad man nu är, det spelar ingen roll vilken punkt man tittar på, ändå kommer stress in i alla sammanhang,,
stresssss,, alldeles för mkt sånt nu för tiden!


Det var en gång en person som sa det här till mig, o det är så jävla sant!
"En människa är inte skapad för att leva ensam"
-
hade vi varit menade att leva ensamma, ja då skulle vi oxå kunna föröka oss ensamma genom naturens lag!
men jag menar inte att de som inte lever ihop med ngn är konstig/skum/dum/korkad , inte alls, för det tycker jag verkligen inte,, snarare all respekt till er!

Alltså detta inlägg vart nog väldigt konstigt,, känns som om ingenting hänger ihop för 5 öre!
Men skitsamma, läs ni som vill, ni andra,, strunta i det:) men förstå mig rätt för allt i världen:)
Jag känner bara ibland att det är rätt mkt klagomål, hur bra man än har det,, men säger samtidigt inte att alla gör det,, så a, ni fattar, orkar inte skriva mer,,


                                       Brustet rep går att knyta ihop, men knuten sitter kvar.


Nu ska jag ner o duscha! o sen plocka iordning lite på rummet o ladda så gott de går för en nu skinande morgondag!

Anfall är bästa försvar, sade fältmarskalken och förlorade kriget.

 


Kommentarer
Postat av: Evalena

Lika roligt som alltid att läsa dina kloka ord , du äger gumman...kram

2009-09-18 @ 04:02:59
URL: http://elkarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0